انجمن تخصصی اکسس
جامع ترین انجمن تخصصی اکسس در خانه اکسس ایران
1
با سلام
من یک جدولی دارم که یک فیلدش میزان هزینه ی که باید برای اون رکورد انجام بشه ثبت شده (مثلاً A) و در یک فیلد دیگه میزان هزینه های صورت گرفته تا این لحظه ثبت می شه (B) . حالا من می خوام دو تا کار انجام بدم.
اولا اینکه چون هزینه های صورت گرفته در چندین نوبت وارد خواهند شد باید فیلد Bبا مقدار جدیدی (مثلاً مقدار C ) که من وارد می کنم جمع بشه و جمعش در فیلد B بشینه .B=B+c
دوما اینکه اگر C +B>A شد C+B صورت نگرفته و با Error مناسب به کاربر اعلام بشه
با تشکر
لطفا با یک مثال عملی همراه با توضیح ارشاد فرمائید. ممنوم
پاسخ پذیرفته شده
1
سلام جدول و فرم ورود اطلاعات رو براتون گذاشتم. فرم رو که باز کنید تکس باکس آخرش مربوط هست به هزینه های انجام شده که در چندین نوبت مقدار دهی خواهد شد و هر بار که مقدار وارد شود بایستی با مقدار قبل از آن جمع بشود و مجموع آن در فید هزینه انجام شده بنشیند. و در صورتی که عدد ورودی با مقدار قبلی جمع شود و جمعش بیشتر از هزینه مصوب باشد نباید سیستم نباید اجازه ثبت عدد جدید را بدهد فکر کنم توضیحم کاملاً روشن و واضح بود با تشکر عادلی
پاسخ ها (3)
-
پاسخ پذیرفته شده
1سلام
در واقع شما یه سری فعالیت داری که هرکدوم یه بودجه مشخص و از قبل تعیین شده دارن (A). حالا هر بار یه سری هزینه روی اینا اتفاق میفته (B) و شما میخوای ببینی که عدد تجمعی هزینه تا کنون بیشتر از بودجه نشه. درسته؟-
عادلیبیش از یک ماه قبلبله دقیقا درسته به ذکر این نکته که فیلد B در یک نوبت وارد نخواهد شد بلکه در چند مرحله وارد خواهد شد و هر مبلغ جدیدی که بخواهد وارد شود باید با مبلغ قبلی در این فیلد (فیلد B) جمع شود و در صورتی که این مبلغ جدید جمعش با مبلغ موجود در فیلد B بیشتر از A شود مبلغ جدید به مبلغ قبلی اضافه نشود و ارور مناسب به کاربر داده شود. با تشکر
-
-
پاسخ پذیرفته شده
-
پاسخ پذیرفته شده
1با سلام
من جدول مربوطه را آپ نمودم در نظر داشته باشید که در ستون هزینه های انجام شده فقط می بایست تا سقف مبلغی که در فیلد هزینه مصوب درج شده وارد نمود و در صورتی که بیشتر از مصوب هزینه شود مبلغ نباید ثبت شود . ضمن اینکه مبلغ فیلد هزینه های انجام شده به یکبار وارد نخواهند شد و در واقع در چندین نوبت مبالغی ثبت خواهند شد که هر بار که مبلغی ثبت این فیلد شود باید با رقم قبلی فیلد جمع شود و جمع این دو در این فیلد ظاهر شود . و اینکه در صورتی که جمع رقم جدید و رقم موجود در فیلد هزینه بیشتر از مبلغ مصوب باشد مبلغ جدید ثبت نشده و به کاربر error مربوطه داده شود.
با تشکر
اگر باز هم متوجه نشدید لطفا شماره تماس بذارید تماس می گیرم.-
ptaherبیش از یک ماه قبلفایلی آپلود نشده.
-
برای ارسال پاسخ وارد شوید
برای ثبت پاسخ لازم است وارد شوید. از فرم مقابل برای ورود استفاده منید و اگر کاربر جدید هستید ثبت نام کنید.
اینجا ثبت نام کنید »