انجمن تخصصی اکسس
جامع ترین انجمن تخصصی اکسس در خانه اکسس ایران
0
سلام
من یک بانک اطلاعاتی کوچک دارم شامل موارد عمومی (نام - فامیل - سن - محل تولد - و یک فیلد yes/no)
حال می خواهم یک فرمی درست کنم شامل تمامی مقادیر بالا و یک دکمه جستجو
بصورتی که کاربر هر کدام از فیلد هارو که پر کند، جستجو بر اساس همان فیلد ها همزمان انجام شود و نتیجه را در جدول کلی اطلاعات نشان دهد ( ممکن است یک نفر و یا چند نفر نتایج مشترکی داشته باشند)
برای این جستجو باید چکار کنم؟
لطفا مرا راهنمایی فرمایید؟
یک نمونه از بانک اطلاعاتی خود را پیوست نموده ام.
پاسخ ها (40)
-
پاسخ پذیرفته شده
2این فایل رو که باز می کنم یه خطا میده:
میگه فایل دیتابیس شما درونش یک فایل داشته که الان پیداش نمی کنه به اسم: Gif89.dll
و وقتی روی دکمه اوکی کلیک می کنم این که شما میگید روی اسم کلیک کنم کار نمی کنه
اصلا هیچ کدوم از اون فیلدای جستجو کار نمی کنه
فقط اون فیلد کوچولوی پایین که پیش فرضش نوشته search
فقط اون کار می کنه -
پاسخ پذیرفته شده
1جناب آقای علی از شما بسیار متشکرم
بله تقریبا همین را می خواستم
البته باید اون قسمت تیک دار هم اضافه بشود که مثلا تیک مربوط به یک فیلد را در قسمت جستجو زدم، فقط اون رکورد هایی که اون فیلدشون تیک خورده نشون داده بشود. این را هم اضافه می کنید؟؟؟
-----------------------------------------------------------------------------------
اما سوال من این است که شما این را به چه شکلی درست کردید؟؟؟
لطفا به من یاد دهید -
پاسخ پذیرفته شده
1سلام
طبق درخواست شما قسمت تیک دار هم اضافه کردم. ببینید خوبه؟
در این مورد که چطور این کار رو کردم اگر فرم رو در نمای دیزاین (Design) باز کنید متوجه می شید. واگر وارد ویژوال بیسیک بشید دیگه کاملا متوجه میشید.
بازهم اگر سوالی بود در خدمتم. احتمالا چند روز اول عید نباشم ولی بعدش درخدمتم-
sabaghniaبیش از یک ماه قبلبا تشکر فراوان
فرم و دستورات ویژوال بیسیک را چک کرده و در صورت نیاز به راهنمایی همینجا از شما درخواست خواهم کرد
با تشکر
-
-
پاسخ پذیرفته شده
1سلام
علی آقا شما تو فایلتون دو نوع فیلد استفاده کردید
یکی برای جدول و یکی هم برای جستجو
این دو نوع چی هستند؟ از کدام ابزار های بالای اکسس استفاده کردید
و سوال دیگه اینکه من می خوام یک فرم مشابهی درست کنم با 2000 ردیف دیتا (یعنی اطلاعات 2000 نفر)
حالا اون لیست جدول حاصل جستجو رو به چه شکلی محدود کنم و اسکرول بزارم تا مشکل پیش نیاد؟ -
پاسخ پذیرفته شده
-
پاسخ پذیرفته شده
1ببینید شما یک جدول جستجو دارید و چند تا فیلد جستجو پایینش
می خوام ببینم اینا جنسشون پیه؟
text box? combo box? list box? labal?
و سوال دوم هم اینکه اگه تعداد ردیفهای اطلاعات داخل جدول جستجو زیاد شد مثلا شد 20 تا من می خوام 10 تا رو نشون بده و یک اسکرول scroll bar بزارم کنارش تا با کشیدن به پایین اون بقیه اطلاعات رو نشون بده. از کجا اسکرولشو enable کنم؟ -
پاسخ پذیرفته شده
1سلام
اون جدول که شما می گید ListBox (لیست باکس) هستش و اون فیلد های جستجو(به قول شما) TextBox هستند
در مورد اسکورل هم مشکلی پیش نمی یاد و خود لیست باکس یه اسکورل می گذاره کنارش
من دارم یه فایل راهنما برای درست کردن لیست باکس برای جستجو تهیه می کنم تا چنید دقیقه دیگه آماده می شه البته طوری نوشتم که به درد افراد مبتدی هم بخوره امید وارم مفید باشه
صبر کنید -
پاسخ پذیرفته شده
1با سلام دوباره
این هم فایل ورد راهنما که داخلش توضیح دادم. اگر مشکلی بود باز در خدمتم. راستی یادم رفت داخل فایل توضیح بدم که میشه کاری کرد که با کلیک روی هر اسم داخل لیست باکس یه فرم جدید باز بشه و اطلاعات مربوط به همون فرد رو نشون بده
موفق باشید-
sabaghniaبیش از یک ماه قبلاز توضیحات کامل شما متشکرم. توشیحات شما بقدری کامل بود که جای هیچ سوالی رو نمیگذارد
-
farzanehبیش از یک ماه قبلسلام خسته نباشید
من باتوجه به فایل راهنماکه درپیوست گذاشتید یک جستجوایجادکردم بانام searchولی searchروکه میزنم عملیاتی انجام نمیشه فایلشومیذارم میشه ببینیدمشکلش کجاس؟این قسمتی که گفتید:(راستی یادم رفت داخل فایل توضیح بدم که میشه کاری کرد که با کلیک روی هر اسم داخل لیست باکس یه فرم جدید باز بشه و اطلاعات مربوط به همون فرد رو نشون بده)روهم میشه توضیح بدین؟
باتشکر
-
-
پاسخ پذیرفته شده
1با سلام
آقای علی من امتحان کردم و دیدم اگه همه چیز رو درست زده باشم
فیلد جستجو را فقط برای 20 مورد می توان گذاشت (همان طور که در فایل تست بالا برای 6 تا فیلد جستجو داشتیم)
اگر اینطور است و محدودیت در فیلد جستجو داریم و فقط می توان 20 ستون را جستجو کرد برای جستجوی بیشتر چه باید کرد؟
چون جدول اطلاعات اصلی من 100 ستون دارد و احتیاج به 100 فیلد جستجو دارد -
پاسخ پذیرفته شده
1سلام
واقعیت اینه که من تا حالا نیاز نداشتم که تا این تعداد ستون که شما گفتید رو جستجو کنم. و باورم نمی شه که شما نیاز داشته باشید تا همه ی 100 ستون رو جستجو کنید. با این وجود که این روش جستجو بسیار ساده هست باید روش های دیگه رو امتحان کنیم. پیشنهاد می دم شما فقط برای چند ستون مثل نام و نام خانوادگی لیست باکس درست کنید و برای مشاهده جزئیات بیشتر برنامه رو طوری تنظیم کنید که با کلیک روی نام در لیست باکس یه فرم جدید باز بشه و جزئیات مربوط به اون فرد رو نشون بده
با این حساب یه فایل نمونه گذاشتم که چندان هم پیچیده نیست وبه روش دیگری جستجو می کنه ببینید خوبه؟ -
پاسخ پذیرفته شده
1سلام و عذرخواهی
فایل Gif89.dll یه فایله که قبل از اصلاح فایل و ارسال برای شما داخل فرم گذاشته بودم و به خاطر همین ارور میده
من فایل رو اصلاح کردم ان شا الله کار می کنه. اگر کار نکرد کوئری و محیط VBA رو بررسی کنید تا درست بشه -
پاسخ پذیرفته شده
1نه، ساب فرم (SubForm) هستش
منظورتون از نوار بالا و پایین چیه؟ احتمالا منظورتون اجزای ساب فرم هست که وقتی ساب فرم رو روی فرم اضافه کنید خودش اضافه می کنه -
پاسخ پذیرفته شده
1اون فایلی که شما طراحی کردید یه اشکالی داره
اونم اینه که اگه مثلا نام فامیل یک نفر به هر دلیل وارد نشود(مثلا موقتا اطلاعات کاملش در دسترس نیست)
در زمان جستجو ردیف مربوط به آن نفر را نمایش نمی دهد حتی اگر فیلد جستجوی مربوط به فامیل خالی باشد
اما من می خواهم آن ردیف هم نشان داده شود.
در واقع مکانیزم جستجویی که شما طراحی کردید از میان فیلدهایی که پر شده جستجو می کند و در اول کار که هنوز چیزی برای جستجو نزدیم . تنها ردیف هایی را نشان می دهد که تمام اطلاعات در آنها بصورت کامل وارد شده
چه کنم؟ -
پاسخ پذیرفته شده
1سلام
یه جستجوی دیگه روی فرم گذاشتم که مشکل رو حل می کنه. فقط تفاوتش اینه که باید بعد از اینکه قسمتی از کلمه مورد نظر رو وارد کردید دکمه جستجو رو بزنید با اینکه می شه طوری تنظیم کرد که نیاز به دکمه هم نباشه ولی خوب فعلا نمونه رو ببینید بعدا نظرتون رو بدید. فعلا برای فیلد نام و نام خانوادگی جستجو می کنه که خودتون می تونید برای فیلدهای دیگه هم اضافه کنید
بهتر بود همون اول همین روش رو انجام می دادم -
پاسخ پذیرفته شده
1این خیلی خوب بود. ولی اگه اسم تایپیک رو دقت کرده باشید هدف نهایی من جستجوی همزمان چند گانه در یک لحظه است
اگه لطف کنین و بگین همون قبلی رو چیکار کنم تا خالی ها رو هم بزاره ممنون میشم
مثلا تو جدول کوئری بجای
: Like "*" & ([Forms]![search]![ttrkh]) & "*"
بنویسیم:
Like " " & ([Forms]![search]![ttrkh]) & "*"
(منظورم اینه که اون ستاره رو نزاریم) -
پاسخ پذیرفته شده
1اگر ستاره اول رو برداریم فقط اول کلمات رو جستجو می کنه. فایل رو اصلاح کردم ان شا الله که خوبه-
excelبیش از یک ماه قبلسلام کارت عالی بود
من میخاستم داخل یه فرم با چند tab اینگار رو واسه چند تا کوئری انجام بدم ولی نشد میشه راهنماییم کنی یا بهم نمونه بدی
-
-
پاسخ پذیرفته شده
1الان اصلاح شما فقط این بوده:
lتو بالای کوئری مثلا بجای Cod نوشتید: Cod1: Nz([Cod])
و در قسمت وضعیتش هم نوشتید: Like "*" & Nz([Forms]![Form1]![TT7]) & "*"
اگه آره میشه بگید این Nz دقیقا معناش چیه؟
بعدشم اینکه اون جدول کوئری Qpersonal قبلا نبود تو Queries اون برای چی بوجود اومده؟ نباشه اشکال نداره؟ -
پاسخ پذیرفته شده
1سلام
تابع NZ برای مواقعی استفاده می شه که امکان داره فیلد ما خالی باشه و هیچ مقداری و یا تکستی داخلش نباشه و فکر می کنم کارش اینه که ارزش فیلد خالی که برابر با صفر هست رو بر می گردونه و از نظر اکسس این فیلد دیگه خالی نیست و برابر با صفر هست. بهترین جایی که می شه ازش استفاده کرد اینه که وقتی بخواهیم دو فیلد عددی رو باهم جمع ک و یا تفریق کنیم و ممکنه فیلدی خالی باشه.ما اینجا خواستم اگر فیلدی خالی بود هم به ما نشان بدهد. قبلا فکر نمی کردم شما ممکنه فیلد خالی هم داشته باشید به خاطر همین استفاده نکردم
اون کوئری هم که گفتید حتما باید باشه در واقع کار اصلی رو اون انجام میده. فکر کنم میشه کد Sql اون رو در فرم قرار داد و حذفش کرد-
sabaghniaبیش از یک ماه قبلممنون ببخشید انقدر بهتون زحمت میدم. من خودم هم کار طراحی سایت می کنم و از اینکه بتونم دانشم رو در اختیار دیگران قرار بدهم و آموزش بدهم واقعا لذت می برم. ازتون متشکرم
-
-
پاسخ پذیرفته شده
1سلام خسته نباشید
من بااستفاده ازاکسس بانک اطلاعاتی(فرم )ایجادکردم واسه مستندات مربوط به کارم من اولین باره بااکسس کارمیکنم برنامه نویسی بلد نیستم تواین فرم ها فایل های مربوط به هرکدام ازسندهارواتچ کردم نمونه های درقسمت های بالارودیدم توفرم هام دکمه عملیاتی جستجونذاشتم یعنی نمیدونم چطوربذارم بااستفاده ازگزینه سرچ که پایین فرم هام هست جستجوانجام میدم کارم درسته؟
وبعداینکه بایداین فرم هاروتحت وب قراربدم که کاربران بتونن ازون استفاده کنندولی نمیدونم چجوری؟ممنون میشم اگه کسی راهنماییم کنه -
پاسخ پذیرفته شده
1سلام خسته نباشید
من باتوجه به فایل راهنماکه درپیوست گذاشتید یک جستجوایجادکردم بانام searchولی searchروکه میزنم عملیاتی انجام نمیشه فایلشومیذارم میشه ببینیدمشکلش کجاس؟این قسمتی که گفتیدراستی یادم رفت داخل فایل توضیح بدم که میشه کاری کرد که با کلیک روی هر اسم داخل لیست باکس یه فرم جدید باز بشه و اطلاعات مربوط به همون فرد رو نشون بده)روهم میشه توضیح بدین؟
باتشکر -
پاسخ پذیرفته شده
0با سلام
میدونم خیلی وقته از این تایپیک گذشته
اما من یک فایل اکسس مطابق راهنمایی های بالا ساختم
و مورد استفاده قرار گرفت
(بحث سرچ رو از مکانیزم فایل تست کامنت #22 استفاده کردم)
اما وقتی تعداد ثبت نامی ها از 1000 تا بیشتر شد عملیات سرچ رو انجام نمیده)
چرا؟؟؟؟
لطفا مرا کمک کنید -
پاسخ پذیرفته شده
0با درود
من در اکسس مبتدی هستم . یک فایل دیتابیس با چند جدول درست کردم که در خواستی که از اساتید داشتم این است که لف نموده فایل را بررسی نمایند و در صورت امکان مشکلات آن را رفع نمایند. در قسمت ارتباط جداول مشکل دارم و نتونستم ارتباط درستی براشون تعریف کنم در ضمن فرم های جستجوی مختلفی درست کردم که میخوام در صورت امکان همه در قالب یک فرم گزارش با قابلیت جستجوی و فیلتر کردن اکثر فیلد ها در یک صفحه باشد . سپاسگزارم -
پاسخ پذیرفته شده
0باسلام
سوالم رو با یک مثال میپرسم
فرض کنید یه دفتر تلفن طراحی کردید که اسم و فامیل و ... داخلش هست و ممکنه اسم و فامیل مشترک هم وجود داشته باشه
حالا من اومدم یه فرم طراحی کردم و تمامی فیلدهای جدولم رو وارد کردم و یه combo box ایجاد کردم ک اسم و فامیل رو جستجو کنه و بقیه اطلاعات مربوط به اون اسم و فامیل رو به من نشون بده تا اینجا همه چی درست کار میکنه مشکل اینجاست که اگه یک اسم با دو تا فامیل متفاوت داشته باشیم(مثلا علی شرفی و علی میرزایی) یا برعکس، وقتی ک میخوای جستجو کنی فقط مشخصات یکی از این دو نفر رو نشون میده!!
کسی هست که بتونه کمک کنه؟ -
پاسخ پذیرفته شده
-
پاسخ پذیرفته شده
-
پاسخ پذیرفته شده
0سلام
من چندتا سوال دارم
یکی اینکه چجوریدکمه ی brows ایجاد کنم روی یگ فرم
و اینکه چند تا گزینه روی فرمم دارم که هنگام اجرا باید چند تا فیلو پیوستشون کنم
چجوری این کارو بکنم؟
خیلی خیلی نیاز دارم
یه سوال دیگم دارم میخوام توی فرمم با کمبوباکس های مرتبط رکوردهای جدید توی جدول ایجاد کنم. دین این مورد هم راهنمایی کنید.
اگر هم مثالی دارید برام بذارید. خیلی نیاز دارم
برای ارسال پاسخ وارد شوید
برای ثبت پاسخ لازم است وارد شوید. از فرم مقابل برای ورود استفاده منید و اگر کاربر جدید هستید ثبت نام کنید.
اینجا ثبت نام کنید »